2001
2001/1 szám tartalma
Oktatás, humánerőforrás
* Az idegenforgalmi és vendéglátóipari tananyag megtervezésének versenyszemléletű megközelítése
* Képzési technikák és eszközök: tények a vendéglátóiparból
Turizmus – Utaztatás
* Turizmuspolitika a fejlett nemzetgazdaságokban: Svájc példája
* Megváltozott az Idegenforgalmi Hivatal vezetőjének feladatköre
* Kapcsolat a helyi lakosok turizmushoz való hozzáállása és a turizmus fejlődése között
* Egzotikus álomutazások
*Sie kommen! A nagy európai utazásszervezők meghódítják a francia piacot
* Nem homokvárak lesznek a saját szállodák
* Mesterséges intelligencia az utazási irodában
Szálláshely
* Globalizáció, avagy közelség, minden szálláshelytípusnak megvan a maga stratégiája
* Tallózás az FVW International Nr 21/2000 számából
* Eszközarányos megtérülés. Az eredménykimutatás és a mérleg által nyújtott információk szoros kapcsolata
Környezetvédelem – Ökoturizmus – Területfejlesztés
* Az ökoturizmus fejlesztése Camargue területén
* Ökoturizmus: erőfeszítések az elmélet és a gyakorlat összeegyeztetése érdekében
* Ornitológiai utazás – egy új piac, vagy piaci rés?
* Irányított turisztikai stratégia – mutatók alkalmazásával
Minőségbiztosítás
* A vendégelégedettséggel foglalkozó menedzsment a szállodaiparban : a vendégközpontú szolgáltatások kialakítási szempontjai
2001/2 szám tartalma
Oktatás, humánerőforrás
* „Valamelyest drágábbak vagyunk.”
* A szállodai menedzsmentképzés reformja. Karrierlehetőségek a szállodaiparban
Turizmus – Utaztatás
* „Kedvezőnek ítélem az idegenforgalom helyzetét”
* Idegenforgalmi kis- és középvállalkozások átalakulási nehézségei és fejlődési perspektívái
* Utazásszervezői alapelveket dolgoz ki a C&N
* Félúton a gyógyfürdő és a kolostor között
* „A mi tervünkhöz nem létezik követendő modell”
* A TQ3 lép a First és a Hapag-Lloyd helyébe
* Városi és bevásárló turizmus
Szálláshely – Vendéglátás
* A bevétel-gazdálkodás alkalmazása és megvalósítása 5 lépésben a vendéglátóiparban
Környezetvédelem – Ökoturizmus – Területfejlesztés
* A környezetvédelmi adó célja egy új Mallorca megteremtése
* Tartós turizmus
* Hely, turizmus és fenntarthatóság
* Közlekedés és turizmus: a kerékpárturizmus – a környezetbarát fejlesztés egy lehetséges modellje?
* Önálló vidékfejlesztés a globalizáció jegyében
Közlekedés
* Az Austrian Airlines vezetősége újabb tervezettel áll elő; várható a csoport szervezeti átalakítása
* A regionális repülőterek előretörése
* Hille a START AMADEUS élén
Marketing
* A célközönség egy tagjának tanácsai az értékesítéssel foglalkozók számára
2001/3 szám tartalma
Rendezvény
* A kereskedelmi vásárok világa
* Rimini és San Marino: a turizmustól a vásárokig és összejövetelekig
Turizmus – Utaztatás
* Utazásszervezők az Egyesült Királyságban
* Az utazásszervező elkerülik a kedvezőtlen időjárású frontokat
* A Nouvelles Frontieres vezetője: „hídfő a Preussag terjeszkedéséhez”
* Az online piac egy szeletének biztosítása
Szálláshely – Vendéglátás
* Biztosra menni
* A készletforgás elemzése és jelentősége az ún. on-site érkeztetéseknél
* Korlátozott szolgáltatást nyújtó szállodamárkák
* A REVPAR, és ami azon túl van
Területfejlesztés
* Hogyan befolyásolja a szálláshely-szektor a turizmus fejlődését?
Minőségbiztosítás
* A kiszolgálási sztenderdek megfogalmazása a turisztikai szolgáltatásokban és azok felülvizsgálata az úgynevezett „Mystery Guest”-ek alkalmazásával
Közlekedés
* Fagyos idők járnak az SAir Csoport háza táján
* A DB autósvonat lendületbe hozza az üzletet; egyedül az utazási irodák nem tartanak velük
* Repülőtéri menedzsment
* Felkapott regionális repülőterek
Marketing
* Utazási katalógusok reklámhatása
2001/4 szám tartalma
Turizmus
* A regionalizáció gazdasági és turizmuspolitikai háttere, illetve feltételei
* Diaszpórák, avagy a turizmus ismeretlen szereplői
* A mozgássérültek és a turizmus kapcsolata
* A világ leglátogatottabb helyei
* Agrárturizmus: a farmvállalkozások diverzifikációja mögötti motivációk
* A nyaralás, mint életmód-specifikus befektetés
Utaztatás
* A yield menedzsment, mint a profitorientált kapacitáskihasználás módszere az utazásszervezők körében
* A keleti piacokhoz nagy türelemre van szükség
* A spanyol utazásszervező cégek az önálló értékesítést fontolgatják
* Nagy bőrönd – sok kiadás
* Az üzleti utak francia piacának fejlődése a 90-es években
* Fordulatra várva
* Az utazásszervező cégek az önálló értékesítést fontolgatják
* Csak a Fram tudott a németekkel dacolni
* Hol a határ?
* A repülőutak piaca csak lassan bővül
Szálláshely – Vendéglátás
* A hatékony szálláshely
* Szállodai költségvetés készítése
* Az ACCOR Deutschland hotelparkjainak kiterjesztése
* A német szállodaipar
Jog
* Képviseleti törvény, a vagyonkezelő feladatköre és a szállodamenedzselési szerződések
* Hogyan állapítsuk meg a hivatásos utaztatók szerződésszegéséért kiróható kártérítés mértékét?
Marketing
* A cél: eladni külföldön Franciaországot
* A célzott PR-t tanulni kell
* Szabadidős és idegenforgalmi szolgáltatások és az innovatív idősebb generáció
Humán menedzsment
* Rajthoz. Kész, tanulás,… és indulhat a verseny!
Közlekedés
* Légitársaságok. Mire is valók a nemzetközi szövetségek?