2004

A 2004/1 szám tartalma

Turizmus

* A turisztikai növekedés stratégiái
* Ellentétes stratégiák, avagy az idegenforgalom Dániában és Szingapúrban
* A kultúra mint árucikk

Pénzügy

* A Basel II lehetséges hatásai a vállalatok hitelfinanszírozására, a bankfelügyelet szemszögéből
* A szállodai ingatlanfejlesztési trösztök nem rendszeres kockázatait meghatározó tényezők

Szálláshely

* Egy foglalás ára
* Új tulajdoni forma a nyaralóingatlanok piacán: a privát rezidencia klubok

Vendéglátás

* Az élelmiszer-allergia jelentősége a vendéglátás-menedzsment tananyagában

Marketing

* A permission e-mail marketing
* Kapcsolati marketing

Humán erőforrás

* Idegenforgalmi és vendéglátóipari képzésfejlesztés online oktatási eszközök segítségével

Minőségbiztosítás

* A fogyasztói értékmenedzsment szerepe a turisztikai célpontok versenyképességének alakításában

A 2004/2 szám tartalma

Turizmus

* Az idegenforgalmi tervezés folyamata, a szervezett érdekek, az ágazat szerkezete, az állam lehetőségei, a tőkefelhalmozás és a fenntarthatóság összefüggésében
* Dublin változó turizmusa
* Az idegenforgalmi specializáció hosszú távú jelentősége
* A turizmus és az iszlám vallás összeegyeztetése a Maláj-félszigeten

Pénzügy

* Basel II. : Milyen saját eszközöket kell a bankoknak turisztikai kisvállalkozási hitelek esetében tartalékolniuk

Szálláshely – vendéglátás

* Mi a sikeres szálloda titka?
* Stratégiai szövetség, mint vendéglátóipari perspektíva

Marketing

* A vásárlói hűség valószínűsége a szállodák vállalatképének és hírnevének függvényében

Területfejlesztés

* A „Német Nemzeti Parkok” védjegy – mint turisztikai márka
* Területfejlesztési stratégiák: a spanyol turizmusmodellre gyakorolt fejlődésük és hatásuk értékelése

Humán erőforrás

* A tanulási hajlam és a külföldön dolgozó szállodavezetők tapasztalata

A 2004/3 szám tartalma

Turizmus

* A szezonális koncentráció lebontása
* A vidék újrafelfedezése. Német hétvégi ház-tulajdonosok Dél-Svédországban
* A falusi turizmus gátjai és fejlődési lehetőségei a kereslet szemszögéből Bulgáriában, Romániában és Csehországban
* Az egyéni utazás természete

Szálláshely – vendéglátás

* Árkedvezmények a szállodaiparban
* Válságmenedzselési módszerek az izraeli szállodaiparban

Marketing

* Reklámstratégiák az idegenforgalomban

Területfejlesztés – fenntartható fejlődés

* Az idegenforgalom és a fenntartható fejlődés mutatói

Rendezvényszervezés

* Benchmarking a rendezvényszervezés területén

Humán erőforrás

* Spanyol szállodai és éttermi vezetők szaktudásával szembeni elvárások és a vezetők továbbképzési igényei

A 2004/4 szám tartalma

Turizmus

* A SARS-járvány hatásai a kínai idegenforgalomra
* Az „Ausztria – Európa jóléti úti célja” c. kezdeményezés nemzeti jelentősége
* Minőség és egészségkompetencia az osztrák kúra- és wellness-turizmusban
* A turisztikai szakfolyóiratok helye a tudomány és a gyakorlat mezsgyéjén

Szálláshely – vendéglátás

* A szállodák márkaépítési stratégiájának kapcsolata a vendégelégedettséggel és a szobaár-bevétellel
* A kiszervezés és hatásai a Kanári-szigetek szállodáinak üzemeltetési céljaira és teljesítményére
* Az Egyesült Királyság szállodaingatlanainak árát meghatározó tényezők : egy hedonikus értékelési modell

Területfejlesztés – fenntartható fejlődés

* A fenntartható turizmusfejlesztés modellje. A multidiszciplináris turizmustudomány felelőssége
* Falusi turizmus Európában

Humán erőforrás

* Az iskolai és munkahelyi követelmények összeegyeztetése, avagy a dolgozó főiskolai hallgatók és a stressz

Minőségbiztosítás

* Az éttermi szolgáltatások hiányosságainak és a kiküszöbölésükre tett erőfeszítések összehasonlítása az USA és Írország példáján
* A desztináció-benchmarking bemutatása, avagy egy konceptuális közelítésmód