2004
A 2004/1 szám tartalma
Turizmus
* A turisztikai növekedés stratégiái
* Ellentétes stratégiák, avagy az idegenforgalom Dániában és Szingapúrban
* A kultúra mint árucikk
Pénzügy
* A Basel II lehetséges hatásai a vállalatok hitelfinanszírozására, a bankfelügyelet szemszögéből
* A szállodai ingatlanfejlesztési trösztök nem rendszeres kockázatait meghatározó tényezők
Szálláshely
* Egy foglalás ára
* Új tulajdoni forma a nyaralóingatlanok piacán: a privát rezidencia klubok
Vendéglátás
* Az élelmiszer-allergia jelentősége a vendéglátás-menedzsment tananyagában
Marketing
* A permission e-mail marketing
* Kapcsolati marketing
Humán erőforrás
* Idegenforgalmi és vendéglátóipari képzésfejlesztés online oktatási eszközök segítségével
Minőségbiztosítás
* A fogyasztói értékmenedzsment szerepe a turisztikai célpontok versenyképességének alakításában
A 2004/2 szám tartalma
Turizmus
* Az idegenforgalmi tervezés folyamata, a szervezett érdekek, az ágazat szerkezete, az állam lehetőségei, a tőkefelhalmozás és a fenntarthatóság összefüggésében
* Dublin változó turizmusa
* Az idegenforgalmi specializáció hosszú távú jelentősége
* A turizmus és az iszlám vallás összeegyeztetése a Maláj-félszigeten
Pénzügy
* Basel II. : Milyen saját eszközöket kell a bankoknak turisztikai kisvállalkozási hitelek esetében tartalékolniuk
Szálláshely – vendéglátás
* Mi a sikeres szálloda titka?
* Stratégiai szövetség, mint vendéglátóipari perspektíva
Marketing
* A vásárlói hűség valószínűsége a szállodák vállalatképének és hírnevének függvényében
Területfejlesztés
* A „Német Nemzeti Parkok” védjegy – mint turisztikai márka
* Területfejlesztési stratégiák: a spanyol turizmusmodellre gyakorolt fejlődésük és hatásuk értékelése
Humán erőforrás
* A tanulási hajlam és a külföldön dolgozó szállodavezetők tapasztalata
A 2004/3 szám tartalma
Turizmus
* A szezonális koncentráció lebontása
* A vidék újrafelfedezése. Német hétvégi ház-tulajdonosok Dél-Svédországban
* A falusi turizmus gátjai és fejlődési lehetőségei a kereslet szemszögéből Bulgáriában, Romániában és Csehországban
* Az egyéni utazás természete
Szálláshely – vendéglátás
* Árkedvezmények a szállodaiparban
* Válságmenedzselési módszerek az izraeli szállodaiparban
Marketing
* Reklámstratégiák az idegenforgalomban
Területfejlesztés – fenntartható fejlődés
* Az idegenforgalom és a fenntartható fejlődés mutatói
Rendezvényszervezés
* Benchmarking a rendezvényszervezés területén
Humán erőforrás
* Spanyol szállodai és éttermi vezetők szaktudásával szembeni elvárások és a vezetők továbbképzési igényei
A 2004/4 szám tartalma
Turizmus
* A SARS-járvány hatásai a kínai idegenforgalomra
* Az „Ausztria – Európa jóléti úti célja” c. kezdeményezés nemzeti jelentősége
* Minőség és egészségkompetencia az osztrák kúra- és wellness-turizmusban
* A turisztikai szakfolyóiratok helye a tudomány és a gyakorlat mezsgyéjén
Szálláshely – vendéglátás
* A szállodák márkaépítési stratégiájának kapcsolata a vendégelégedettséggel és a szobaár-bevétellel
* A kiszervezés és hatásai a Kanári-szigetek szállodáinak üzemeltetési céljaira és teljesítményére
* Az Egyesült Királyság szállodaingatlanainak árát meghatározó tényezők : egy hedonikus értékelési modell
Területfejlesztés – fenntartható fejlődés
* A fenntartható turizmusfejlesztés modellje. A multidiszciplináris turizmustudomány felelőssége
* Falusi turizmus Európában
Humán erőforrás
* Az iskolai és munkahelyi követelmények összeegyeztetése, avagy a dolgozó főiskolai hallgatók és a stressz
Minőségbiztosítás
* Az éttermi szolgáltatások hiányosságainak és a kiküszöbölésükre tett erőfeszítések összehasonlítása az USA és Írország példáján
* A desztináció-benchmarking bemutatása, avagy egy konceptuális közelítésmód