2003

2003/1 szám tartalma

Turizmus

* Az osztrák kiutazó turizmus
* AIPC 2002. Adatokra és tapasztalatcserére van szükség
* A konferenciaszállodák kapacitás-bővítése
* Az osztrák wellness-szállodák kínálatának elemzése

Szálláshely

* Szállodák Németországban. Szabadidő ingatlanok, mint befektetési javak
* Az üdülési jog (timeshare) ágazat felépítése és versenyképességének elemzése

Marketing

* Turisztikai médiák interkulturális nézőpontból

Környezetvédelem – ökoturizmus – területfejlesztés

* Az állami és magánszféra együttműködésének fejlesztése az idegenforgalomban
* Az egyéni érdek és a felelősség közötti egyensúlyozás művészete
* Idegenforgalmi célállomások, mint integrált rendszerek
* Értékelési keretek kidolgozása annak megállapítása céljából, hogy mennyire használható az ökoturizmus a természetvédelem és a fenntartható fejlődés eszközeként

Minőségbiztosítás

* A szolgáltatás minőségében érzékelt különbségek mérése. Gyógyfürdők Szlovénában

A 2003/2 szám tartalma

Turizmus

* Az idegenforgalmi vállalatok növekedésének elméleti alapjai
* A szabadidő-szociológiai kutatások vége: néhány előzetes megállapítás
* Az állam feladatai a turizmus működési keretének biztosításában
* Utazási motivációk összehasonlító elemzése nemzetiség és célállomás szerint
* Kultur-turisták, a kulturális intézmények marketingjének legfontosabb vendégszegmense
* Kulturális turizmus Európában

Vendéglátás

* Egy étterem telepítési helyének kiválasztása

Szálláshely

* A hozammenedzselés érzékelt igazságossága

Marketing

* Márkabővítés és vendéghűség
* Az internet az idegenforgalmi piackutatási adatok közvetítőjeként is jól használható

Környezetvédelem – ökoturizmus – területfejlesztés

* A kiskereskedelmi üzletek telepítési helye, konkurencia, és város-újrafejlesztés

Minőségbiztosítás

* Az innováció-hiány enyhítése a turizmusban

A 2003/3 szám tartalma

Turizmus

* Gyógyfürdőhelyi turizmus Közép- és Kelet-Európában
* Kína szállodaipara
* Kulturális turizmus tervezésének szempontjai
* Európai konferencia- és incentive turizmus

Szálláshely

* Szálláshelyek teljesítménye egy befektetési portfólióban
* Közzétett RevPAR: megbízhatatlan mérések, téves értelmezések és a megoldás

Marketing

* Gyenge marketing
* Desztinációs portfolió elemzés
* A szakma által fenntartott desztináció-marketing információs rendszer modellje

Humán erőforrás

* Nemzetközi turizmusföldrajz oktatás az Internet segítségével

Minőségbiztosítás

* A szállodák és az utazási irodák közötti értékes kapcsolat megteremtése
* A bizalom hatása a kulturálisan sokszínű idegenforgalmi iparágban

A 2003/4 szám tartalma

Turizmus

* Turisták és helyi lakosok által látogatott bevásárlónegyedek
* Az európai utazásszervezők jelentős befolyása a szálláshelyeket értékesítő cégekre

Szálláshely – pénzügy

* Refinanszírozás és átszervezés a szállodaiparban
* A német szállodaipar a gazdasági és idegenforgalmi recesszió szorításában
* Basel II, a vállalatfinanszírozás új szabályai

Vendéglátás

* A francia vendéglátás. Egy dinamikusan fejlődő szektor

Marketing

* Nem vagyok „tipikus” turista – német turisták önértékelése, tevékenységei és motivációja
* Az idegenforgalmi vezetés információ-ellátása marketingdöntéseket támogató rendszerekkel

Területfejlesztés – fenntartható fejlődés

* Az idegenforgalom és a mezőgazdaság kapcsolata Mexikóban
* Az idegenforgalmi tervezés megítélése; a Spanyolországi Cuéllar esete
* Versenyképesség és fenntarthatóság között egyensúlyozva. Brugge idegenforgalmi politikája
* Hozzájárulhat-e a fesztiválturizmus a fenntartható, helyi gazdasági fejlődéshez?

Humán erőforrás

* A számszaki tantárgyak sikeres befejezését gátló tényezők az Egyesült Államok felsőfokú szállodaipari képzésében