2002

2002/1 szám tartalma

Turizmus – Utaztatás

* Kultúra, identitás, idegenforgalmi bemutatás
* Befolyásolja-e az úti cél kiválasztását a turisták kulturális háttere?
* A piaci részesedésért harcolnak a nagy utazásszervezők Belgiumban és Hollandiában

Szálláshely – Vendéglátás

* Osztalékpolitikai a kereskedelmi-szálláshelyi szektorban
* A recesszió és hatása a nemzetközi szállodaiparra

Marketing

* Az üzemeltetés és a marketing összehangolása

Környezetvédelem – Ökoturizmus – Területfejlesztés

* Észrevételek „A Local Agenda 21”-hez
* Regionális nemzeti parkok, mint sajátos gazdasági fejlesztési területek

Jog

* Az EU jogalkotása és az idegenforgalmi szektor

Oktatás – Humán menedzsment

* Miért tanulnak egyre többen tovább a vendéglátás – szállodaipar területén?
* Nincs hatékony munkaerő utánpótlás valódi humánerőforrás-politika nélkül

Minőségbiztosítás

* Az éttermi kiszolgálás minősége és a fogyasztói hűség összefüggése

2002/2 szám tartalma

Turizmus

* Dráguló repülőutak – olcsóbb szállodák
* A kicsi is lehet nagyszerű
* Amikor a szürkeállományt dolgoztatják
* Turisztikai szakemberek pályaelhagyása

Utaztatás

* Incentive utak – az írországi Vad Nyugat
* Hajók az élvonalban
* Törökország-szakértők válaszolnak: „Antalya legyen márkanév!”
* A „zászlórúd” vége
* A Preussag csalódott

Vendéglátás

* Hogyan menedzselik az étterem-tulajdonosok a stratégiai kockázatot

Szálláshely

* A szállodai befektetések hatékonyságának növelése
* A szállodai finanszírozási költségek becslésének pontosítása
* A fejlődő timeshare-ágazat fontosabb kérdései
* Kicsi a bors, de erős?
* Városi apartmanházak

Környezetvédelem – Ökoturizmus – Területfejlesztés

* Fenntarthatóság a szállodaiparban
* Idegenforgalom a Svájci Nemzeti Parkban – újabb esély a régió számára?
* A nemzeti parkok hasznosítása
* A regionális felosztás megvalósításának problémája és kilátásai Tirol plédáján

Marketing

* Márkamenedzsment az alpesi turizmusban: szükség van-e a célterületek regionális felosztására?

Közlekedés

* Ütőképes csapat alakul Hannoverben
* Az európai repülőterek növekedése
* Szeptember 11-e óta elmaradoznak az utasok

2002/3 szám tartalma

Turizmus

* A téma-, és szórakoztatóparkok jövője
* Wellness turizmus: Az egészségturizmus különleges szegmensének piaci elemzése és összefüggései a szállodaiparral
* A hátizsákos turizmus és a harmadik világ fejlődése

Utaztatás

* A cégek felelőssége az Egyesült Királyság idegenforgalmában

Szálláshely

* Biztosítás és kockázatkezelés a szállodaiparban
* Marketinghatékonyság a horvát szállodaiparban

Marketing

* Az idegenforgalom értékesítési csatornái

Területfejlesztés

* Az üdülőhelyek életciklus-modelljének felülvizsgálata
* Az idegenforgalom teherbírása: csábító fantázia vagy hasznos realitás

Humán menedzsment

* Mit olvasnak a vezetők?
* A professzionalizmus fejlesztése egy vendéglátóipari főiskolai program keretében
* Vendéglátóipari vezetők készségei

2002/4 szám tartalma

Turizmus

* Szabadidő-ingatlanok a befektetési piacon
* Értékcsoportok jelenléte a szabadidő-létesítmények finanszírozásánál
* Ki a borturista?
* Folyami turizmus Ile-de-France-ban
* Aqualand és Caldea – a vízi szabadidős létesítmények szerepéről
* A falusi turizmus Spanyolországban
* Találkozási csomópontok: Malajzia és Szingapúr

Közlekedés

* A vasút szerepe a közlekedési eszköz kiválasztásában közepesen nagy távolságú utazások esetén

Területfejlesztés

* Együttműködésen alapuló idegenforgalom-tervezés

Vendéglátás

* A kereslet alapú éttermi árképzés méltányosságának megítélése

Humán menedzsment

* A nemek munkavállalói rugalmassága a szállodai front office-okban

Marketing

* Az üdülőkerületek életciklusa és stratégiái

Utaztatás

* Az értéktermelés nem ismer határokat