2005

A 2005/1 szám tartalma

Turizmus

* Új távlatok az ifjúsági és diákutaztatás területén
* Egészségturizmus Ausztriában
* Az európai üzleti utazási piac
* Párizs külvárosa megnyílik a turizmus előtt

Utaztatás

* Törpék és óriások
* Az internet hatása az utazási irodákra

Marketing

* Üdülőhelyre települt fürdőhelyek marketingje
* A falusi turizmus marketingje Pénzügy
* Az USA szálláshely-ipari vállalkozásainak befektetési lehetőségei és hosszú távú adósságállományával kapcsolatos döntése

Humán erőforrás

* Francia és brit menedzserek kultúraközi összehasonlítása, avagy a felsőoktatás hatása a menedzsment munkastílusára
* Trendek és vitapontok az idegenforgalmi és vendéglátóipari felsőoktatásban : a jövő látomása

Minőségbiztosítás

* Vajon hűségesek-e az ön elégedett ügyfelei?

2005/2 szám tartalma

Turizmus

* Munkaerő-piaci dilemmák az idegenforgalomban – Ausztria példája nyomán

Szálláshely – vendéglátás

* Előrejelzés a szállodai bevétel-menedzsment területén
* Számítástechnika alkalmazása a szálláshely-szektorban
* A kis- és középvállalkozások, és a növekedés. Esettanulmány Dél-Tirol példáján

Területfejlesztés – fenntartható fejlődés

* Idegenforgalmi desztinációk versenyképességének összehasonlítása kvantitatív megközelítéssel

Marketing

* A turisták jellemzői és az idegenforgalmi desztinációkról kialakított kép – kvantitatív megközelítéssel
* Vendégalapú éttermi márka-értékbecslés

Humán erőforrás

* Vállalati hatékonyság előmozdítása és a tudásmenedzsment
* Munkaerőbeosztás-készítési időközök a szálláshely-szektorban

Minőségbiztosítás

* A szállodai szolgáltatások minőségének integrált vizsgálata

A 2005/3 szám tartalma

Turizmus

* Az agroturisztikai vállalkozók motivációi
* Káosz, krízis és katasztrófa, avagy stratégiai váláságmenedzselés az idegenforgalomban
* Az európai gasztroturizmus áttekintése, 2004

Szálláshely

* A szálláshelyipari stratégiai menedzsmenttel foglalkozó 2002-2003-as szakirodalom áttekintése
* Hozammenedzselési módszerek megvalósítása szolgáltatóipari vállalkozásoknál – egy jelentős szállodalánc empirikus vizsgálatának eredményei

Közlekedés

* Az utasok véleménye a légiforgalmi szövetségek előnyeiről és teljesítményéről
* Turistamotivációk és visszatérő látogatás Hong Kongban

Humán erőforrás

* Az egyéni erőfeszítés érvényre juttatása a csoportos tanulás során

Minőségbiztosítás

* A bizalom, mint a fogyasztó és a szolgáltatók közötti kapcsolatok kulcseleme

A 2005/4 szám tartalma

Turizmus

* A KKV-k jövője az idegenforgalomban
* Kritikai észrevételek a mega-rendezvények gazdasági hatáselemzéséhez
* A koreai borpiac
* Innováció és turizmus

Hospitality

* Éttermi jövedelemmenedzselési módszerek bevezetése

Szálláshely

* Szállodák termelékenysége – a szobaértékesítési részlegek tevékenységének elemzése DEA-módszerrel
* Szállodaláncok vagy egyéni szállodák

Marketing

* Kockázattudatosság és krízistervezés a fogadóterületen

Területfejlesztés – fenntartható fejlődés

* A szolgáltatóipar szerepe a régiók gazdaságában és a régió önazonosságának meghatározásában

Humán erőforrás

* Vállalkozói alap- és továbbképzés a turizmusban