2002
2002/1 szám tartalma
Turizmus – Utaztatás
* Kultúra, identitás, idegenforgalmi bemutatás
* Befolyásolja-e az úti cél kiválasztását a turisták kulturális háttere?
* A piaci részesedésért harcolnak a nagy utazásszervezők Belgiumban és Hollandiában
Szálláshely – Vendéglátás
* Osztalékpolitikai a kereskedelmi-szálláshelyi szektorban
* A recesszió és hatása a nemzetközi szállodaiparra
Marketing
* Az üzemeltetés és a marketing összehangolása
Környezetvédelem – Ökoturizmus – Területfejlesztés
* Észrevételek „A Local Agenda 21”-hez
* Regionális nemzeti parkok, mint sajátos gazdasági fejlesztési területek
Jog
* Az EU jogalkotása és az idegenforgalmi szektor
Oktatás – Humán menedzsment
* Miért tanulnak egyre többen tovább a vendéglátás – szállodaipar területén?
* Nincs hatékony munkaerő utánpótlás valódi humánerőforrás-politika nélkül
Minőségbiztosítás
* Az éttermi kiszolgálás minősége és a fogyasztói hűség összefüggése
2002/2 szám tartalma
Turizmus
* Dráguló repülőutak – olcsóbb szállodák
* A kicsi is lehet nagyszerű
* Amikor a szürkeállományt dolgoztatják
* Turisztikai szakemberek pályaelhagyása
Utaztatás
* Incentive utak – az írországi Vad Nyugat
* Hajók az élvonalban
* Törökország-szakértők válaszolnak: „Antalya legyen márkanév!”
* A „zászlórúd” vége
* A Preussag csalódott
Hospitality
* Hogyan menedzselik az étterem-tulajdonosok a stratégiai kockázatot
Szálláshely
* A szállodai befektetések hatékonyságának növelése
* A szállodai finanszírozási költségek becslésének pontosítása
* A fejlődő timeshare-ágazat fontosabb kérdései
* Kicsi a bors, de erős?
* Városi apartmanházak
Környezetvédelem – Ökoturizmus – Területfejlesztés
* Fenntarthatóság a szállodaiparban
* Idegenforgalom a Svájci Nemzeti Parkban – újabb esély a régió számára?
* A nemzeti parkok hasznosítása
* A regionális felosztás megvalósításának problémája és kilátásai Tirol plédáján
Marketing
* Márkamenedzsment az alpesi turizmusban: szükség van-e a célterületek regionális felosztására?
Közlekedés
* Ütőképes csapat alakul Hannoverben
* Az európai repülőterek növekedése
* Szeptember 11-e óta elmaradoznak az utasok
2002/3 szám tartalma
Turizmus
* A téma-, és szórakoztatóparkok jövője
* Wellness turizmus: Az egészségturizmus különleges szegmensének piaci elemzése és összefüggései a szállodaiparral
* A hátizsákos turizmus és a harmadik világ fejlődése
Utaztatás
* A cégek felelőssége az Egyesült Királyság idegenforgalmában
Szálláshely
* Biztosítás és kockázatkezelés a szállodaiparban
* Marketinghatékonyság a horvát szállodaiparban
Marketing
* Az idegenforgalom értékesítési csatornái
Területfejlesztés
* Az üdülőhelyek életciklus-modelljének felülvizsgálata
* Az idegenforgalom teherbírása: csábító fantázia vagy hasznos realitás
Humán menedzsment
* Mit olvasnak a vezetők?
* A professzionalizmus fejlesztése egy vendéglátóipari főiskolai program keretében
* Vendéglátóipari vezetők készségei
2002/4 szám tartalma
Turizmus
* Szabadidő-ingatlanok a befektetési piacon
* Értékcsoportok jelenléte a szabadidő-létesítmények finanszírozásánál
* Ki a borturista?
* Folyami turizmus Ile-de-France-ban
* Aqualand és Caldea – a vízi szabadidős létesítmények szerepéről
* A falusi turizmus Spanyolországban
* Találkozási csomópontok: Malajzia és Szingapúr
Közlekedés
* A vasút szerepe a közlekedési eszköz kiválasztásában közepesen nagy távolságú utazások esetén
Területfejlesztés
* Együttműködésen alapuló idegenforgalom-tervezés
Hospitality
* A kereslet alapú éttermi árképzés méltányosságának megítélése
Humán menedzsment
* A nemek munkavállalói rugalmassága a szállodai front office-okban
Marketing
* Az üdülőkerületek életciklusa és stratégiái
Utaztatás
* Az értéktermelés nem ismer határokat